Rigshospitalets slankekur

Rigshospitalets slankekur skulle eftersigende være opfundet af rigshospitalet... men de nægter ethvert kendskab til kuren som også går under navnet "Rigshospitalets stofskiftekur".

Rigshospitalets slankekur skulle eftersigende være opfundet af rigshospitalet... men de nægter ethvert kendskab til kuren som også går under navnet "Rigshospitalets stofskiftekur".

Jeg har hørt om denne så mange gange… kært barn har mange navne så du kender den måske også som Rigshospitalets stofskiftekur. Det er den samme kur der er tale om og DEN ER BÅDE USUND OG FARLIG!

Rigshospitalet har flere gange offentlig dementeret at have noget som helst med den at gøre, og kost og ernæringseksperter advarer kraftigt imod den. Se eksempelvist her:

Advarsel om rigshospitalets slankekur

“Kuren” har ikke noget med en slankekur at gøre og den har helle intet med rigshospitalet at gøre. Det er den klassiske historie om en vandrehistorie der pludselig bliver sand fordi alle har hørt om den. Der er en eller anden der i tidernes morgen har designet den, men for at give den mere værdi har man så valgt at påstå at den originalt er designet af Rigshospitalet fordi de fleste så vil tænke at den jo så er videnskabelig dokumenteret.

Jeg nægter at skrive selve kuren her fordi den er decideret farlig… derfor er mit bedste råd:

HOLD DIG FRA RIGSHOSPITALETS SLANKEKUR!

4 kommentarer »

  1. Malene said

    Min far og jeg var på denne slankekur. Efter 3. dag begyndte mine hænder at ryste og jeg følte mig svag. Efter 4. dag var min far ved at besvime. Jeg håber ingen prøver denne kur! Ingen mennesker skal spise så lidt. Jeg tabte mig 3 kilo på 3 dage, men det meste var sikkert væske, for man tager det på igen.
    Jeg tabte mig også nemt 3 kilo af at løbe en tur hver dag. Så jeg kan ikke se pointen i kuren, med mindre man vil besvime eller udvikle anoraksi!

    Spis sundt og motionere. Længere er den ikke🙂

    Malene.

  2. Malene said

    ^ Det er ikke kur man skal lede efter, men en ny levestil. Folk der prøver at finde nemme kure, så de kan tabe sig hurtigt, er nogle der ikke kan tage sig sammen til at begynde på en ny levestil. De ved at det er hårdere end at spise noget bestemt i en kort perioder, og det gør det heller ikke nemmere hvis man er utålmodig. Men hvad har man at miste? Dårlige vaner? Kilo?
    Med ny levestil holder det ved, og du behøver ikke at leve af porresuppe i to uger.

  3. Lars Jakobsen said

    Jeg har været på en arbejdsplads hvor der var flere som prøvede den såkaldte slankekur. De tabte sig hurtigt, men da de begyndte at spise nogenlunde normal tog de det hele og lidt mere på igen.. Det er mere en udrensningskur og den slags kurre er ikke til at spøge med, uden sagkyndig bistand.

    Lars

  4. Mikkel said

    Jeg er på denne kur nu, og har ingen problemer overhovedet.
    eg er tidligere eliteidræts udøver, som glemte at når man ikke længere træner over 14 timer om ugen, så skal man heller ikke indtage samme mængder føde. Jeg er 205cm og vejede 133kg ved starten af kuren. Nu efter 6 dage erjeg nede på 126kg. Den er helt sikkert hård, men ikke fordi jeg er sulten…tror jeg. Jeg kan bare ikke tillade mig at stille min lækker sult. Så det er rent psykisk. Alle siger at den ikke holder i længden, men det er der jo ingenting der gør, om du så spiser sundere ien periode, eller begynder at motionere, og så falder tilbage i gamle vaner, når du har opnået det ønskede resultat af “kuren”. De er allesammen afhængige af at din livsstil lægges om, ellers ryger du lige tilbage igen. For mig er dette en genial måde at starte på. En kick-start, som giver motivation til at fortsætte, da jeg ser resultater hurtigt. Med den form jeg er i nu, ville min krop også ryste hvis jeg gik ud og løb 5km.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Skriv et svar

