Proteinbarer, Energibarer og opskrifter!

I forlængelse af den sidste artikel jeg skrev om protein og proteinpulver følte jeg også at jeg burde skrive om proteinbarer og energibarer for at komme helt rundt om proteinemnet. Der er faktisk mange der tror at en proteinbar og en energibar er samme ting med 2 forskellige kaldenavne og det er meget forkert. En energibar indeholder primært kulhydrat og bruges ligesom navnet til at få hurtig energi. En proteinbar indeholder meget protein og bruges efter træning til at forbedre restitutionsfasen.

De er temmelig dyre at købe, men man kan sagtens lave dem selv. Jeg har derfor sluttet proteinemnet af med 3 forskellige opskrifter på protein og energibarer man kan lave derhjemme… og nu vil jeg til at skrive om noget helt andet… men mere om det senere! Hvis du har lyst til at se min artikel så kan du finde den (og opskrifterne) lige her: Proteinbar & Energibar

Skriv et svar

